Gázrugók - rozsdamentes acél 316 - FDA
Élelmiszeripari szabványoknak megfelelő (FDA) gázrugók 316-os rozsdamentes acélból
Rendeljen hétfőtől csütörtökig 15:30 előtt és pénteken 14:45 előtt, és a megrendelést még ugyanazon a napon elküldjük, a megérkezése pedig 2-5 napon belül várható. Ez vonatkozik minden raktáron lévő gázrugóra
A kívánt termék melletti bevásárlókosárra kattintva megtekintheti a mennyiségi kedvezményeket és árakat.
A gyors és egyszerű navigáláshoz használja az alábbi tartománycsúszkákat.
Élelmiszeripari szabványoknak megfelelő gázrugóink erős rozsdamentes acélból (AISI 316) készülnek, amely ellenáll a tisztítószereknek. A gázrugóban lévő olaj engedélyezett (FDA) az élelmiszerekkel való használatra (Omnilube FGH 1046)
A gázrugó ugyanúgy működik, mint egy hagyományos gázrugó. Ellenállást biztosít, amikor a dugattyúrudat a hengerbe nyomják, és mindig megpróbál visszatérni a terhelés nélküli hosszába (L2).
Gázrugóink nem igényelnek karbantartást. Valójában a dugattyúrudat nem szabad olajozni, mert ez károsíthatja a dugattyúrúd és a henger közötti tömítést. Ha a rugót szennyezett környezetben használják, előnyösen felszerelheti gumiharangunkat a dugattyúrúd védelmére.
Fontos, hogy a gázrugót úgy szerelje fel, hogy a dugattyúrúd (a gázrugó vékony része) lefelé mutasson a legnagyobb elmozdulás helyzetében. Fordított beépítés esetén fennáll a veszélye annak, hogy az olaj kifolyik a tömítésből, és ezáltal az élettartam jelentősen lerövidül.
Már saválló AISI 316 rozsdamentes acélból készült végszerelvényeket és szerelvényeket is kínálunk. További információkat talál a végszerelvények alatt, vagy az alábbi gombok segítségével.
- GFRF-6-20-50-316Raktáron: 17Anyag Rozsdamentes acél 316Ø1 - Dugattyúrúd átmérője (mm) 6,00Ø2 - Csőátmérő (mm) 15,00L1 - Löket (mm) (+/- 2 mm) 20,00F - Erő (N) 50,00L2 - Terheletlen hosszúság a menetek között (mm) (+/- 3 mm) 86,00K - Erőarány 1,30G - Menetméret (M) 6,00
- GFRF-6-20-75-316Raktáron: 35Anyag Rozsdamentes acél 316Ø1 - Dugattyúrúd átmérője (mm) 6,00Ø2 - Csőátmérő (mm) 15,00L1 - Löket (mm) (+/- 2 mm) 20,00F - Erő (N) 75,00L2 - Terheletlen hosszúság a menetek között (mm) (+/- 3 mm) 86,00K - Erőarány 1,30G - Menetméret (M) 6,00
- GFRF-6-20-100-316Raktáron: 35Anyag Rozsdamentes acél 316Ø1 - Dugattyúrúd átmérője (mm) 6,00Ø2 - Csőátmérő (mm) 15,00L1 - Löket (mm) (+/- 2 mm) 20,00F - Erő (N) 100,00L2 - Terheletlen hosszúság a menetek között (mm) (+/- 3 mm) 86,00K - Erőarány 1,30G - Menetméret (M) 6,00
- GFRF-6-20-125-316Raktáron: 37Anyag Rozsdamentes acél 316Ø1 - Dugattyúrúd átmérője (mm) 6,00Ø2 - Csőátmérő (mm) 15,00L1 - Löket (mm) (+/- 2 mm) 20,00F - Erő (N) 125,00L2 - Terheletlen hosszúság a menetek között (mm) (+/- 3 mm) 86,00K - Erőarány 1,30G - Menetméret (M) 6,00
- GFRF-6-20-150-316Raktáron: 35Anyag Rozsdamentes acél 316Ø1 - Dugattyúrúd átmérője (mm) 6,00Ø2 - Csőátmérő (mm) 15,00L1 - Löket (mm) (+/- 2 mm) 20,00F - Erő (N) 150,00L2 - Terheletlen hosszúság a menetek között (mm) (+/- 3 mm) 86,00K - Erőarány 1,30G - Menetméret (M) 6,00
- GFRF-6-20-175-316Raktáron: 35Anyag Rozsdamentes acél 316Ø1 - Dugattyúrúd átmérője (mm) 6,00Ø2 - Csőátmérő (mm) 15,00L1 - Löket (mm) (+/- 2 mm) 20,00F - Erő (N) 175,00L2 - Terheletlen hosszúság a menetek között (mm) (+/- 3 mm) 86,00K - Erőarány 1,30G - Menetméret (M) 6,00
- GFRF-6-20-200-316Raktáron: 35Anyag Rozsdamentes acél 316Ø1 - Dugattyúrúd átmérője (mm) 6,00Ø2 - Csőátmérő (mm) 15,00L1 - Löket (mm) (+/- 2 mm) 20,00F - Erő (N) 200,00L2 - Terheletlen hosszúság a menetek között (mm) (+/- 3 mm) 86,00K - Erőarány 1,30G - Menetméret (M) 6,00
- GFRF-6-20-225-316Raktáron: 35Anyag Rozsdamentes acél 316Ø1 - Dugattyúrúd átmérője (mm) 6,00Ø2 - Csőátmérő (mm) 15,00L1 - Löket (mm) (+/- 2 mm) 20,00F - Erő (N) 225,00L2 - Terheletlen hosszúság a menetek között (mm) (+/- 3 mm) 86,00K - Erőarány 1,30G - Menetméret (M) 6,00
- GFRF-6-20-250-316Raktáron: 35Anyag Rozsdamentes acél 316Ø1 - Dugattyúrúd átmérője (mm) 6,00Ø2 - Csőátmérő (mm) 15,00L1 - Löket (mm) (+/- 2 mm) 20,00F - Erő (N) 250,00L2 - Terheletlen hosszúság a menetek között (mm) (+/- 3 mm) 86,00K - Erőarány 1,30G - Menetméret (M) 6,00
- GFRF-6-20-275-316Raktáron: 35Anyag Rozsdamentes acél 316Ø1 - Dugattyúrúd átmérője (mm) 6,00Ø2 - Csőátmérő (mm) 15,00L1 - Löket (mm) (+/- 2 mm) 20,00F - Erő (N) 275,00L2 - Terheletlen hosszúság a menetek között (mm) (+/- 3 mm) 86,00K - Erőarány 1,30G - Menetméret (M) 6,00
Henger és dugattyúrúd: Ezek a rozsdamentes gázrugók rozsdamentes AISI 316 anyagból készülnek.
Olaj: Az olaj élelmiszeripari használatra engedélyezett. (Omnilube FGH 1046)
Gáz: Nitrogén N2 Norm. A légköri levegő 78,09% nitrogént tartalmaz, és ez az alapja a folyékony levegő desztillációjával történő nitrogéngyártásnak. A nitrogén szagtalan, színtelen, nem mérgező és nem gyúlékony.
Teljes hosszúság (L1): +/- 3 mm
Dugattyúrúd (L2): +/- 2 mm
Ero (F): +/- 10 %
Ha PDF-adatlapot vagy 3D-s CAD-rajzot szeretne a rugóról .step, .iges vagy .sat formátumban, ezeket ingyen letöltheti, ha a táblázatban található tételszám melletti 3D CAD szimbólumra kattint.
A Sodemann Industrifjedre A/S termékcsaládjának gázrugói a dugattyúrúd vastagsága, valamint a löket és az erő Newtonban megadott értéke alapján kerültek meghatározásra.
Az erő hányados a 2 mérési pont közötti erő növekedés/csökkenés értékét jelzi.
A gázrugó által kifejtett erő a gáztér összenyomásával, vagyis a dugattyúrúd hengerbe való nyomásával fokozódik. Ennek oka, hogy a hengerben lévő gáz egyre nagyobb mértékben összenyomódik a hengeren belül bekövetkező kiszorításos változások következtében, ezáltal növelve a tengelyirányú erő által a dugattyúrúdra kifejtett nyomást.
- Erő terhelés nélkül. Terhelés nélkül a rugó nem fejt ki erőt.
- Erő indításkor. Annak köszönhetően, hogy a hengerben lévő nyomás által kifejtett N erő X értékéhez hozzáadódik a súrlódási erő, a görbe egyértelműen mutatja, hogy a gázrugó összenyomásakor az erő jelentősen megnő. Miután megszűnik a súrlódás, a görbe csökken. Ha a rugó egy ideig nyugalomban volt, előfordulhat, hogy a gázrugó aktiválása ismét nagyobb erőt igényel. Az alábbi példa a gázrugó első és második összenyomása közötti különbséget mutatja. Ha a gázrugót rendszeresen használják, akkor az erőgörbe közel lesz az alsó görbéhez. Ha a gázrugó egy ideig nyugalomban volt, akkor nagyobb valószínűséggel lesz közelebb a felső görbéhez.
- Maximális erő összenyomáskor. Ezt az erőt nem igazán lehet strukturális összefüggésben értelmezni. Ez az erő csak egy pillanatra lép fel, amikor a folyamatos nyomás/mozgás megszűnik. Amint egy gázrugó már nem mozog tovább, a gázrugó megpróbál visszaállni a kiinduló pozícióba, ezért a használható erő kisebb lesz, a görbe pedig a 4. pontra csökken.
- A rugó által kifejtett maximális erő. Ezt az erőt a gázrugó visszahúzásának kezdetén mérjük. Ez mutatja a helyes képet arról, hogy mekkora maximális erőt képes kifejteni egy gázrugó, amikor ezen a ponton nyugalomban van.
- A gázrugó által kifejtett erő táblázatban. A szokásos szabványok szerint a gázrugó által kifejtett erő a kinyúlt állapota felé tartó mozgásának az utolsó 5 mm-én és a nyugalmi állapotban történő erőméréssel határozható meg.
- Az erőhányados. Az erőhányados egy számított érték, amely az erő növekedését/csökkenését fejezi ki az 5. és a 4. pontok között mért értékek között. Ez a tényező megmutatja, hogy mennyi erőt veszít a gázrugó, amíg a maximális kinyúlási pontjából (4) visszatér az 5. pontba (max. kinyúlási pont – 5 mm). Az erőhányadost úgy számoljuk ki, hogy a 4. pontban kifejtett erőt elosztjuk az 5. pontban kifejtett erővel. Ezt a tényezőt megfordítva is használjuk. Ha megvan az erőhányados (lásd a táblázatban található értéket) és az 5. pontban mért erő (a táblázatban szereplő erő), a 4. pontban kifejtett erő kiszámítható, ha az erőhányadost megszorozzuk az 5. pontban kifejtett erővel.
Az erőhányados függ a henger térfogatától, valamint a dugattyúrúd vastagságától és az olaj mennyiségétől. Méretenként eltérő. A fémek és a folyadékok nem összenyomhatók, ezért csak a gáz nyomható össze a henger belsejében. - Csillapítás. A 4. és 5. pont között görbület látható az erőgörbében. Ezen a ponton kezdődik a csillapítás, ami a mozgás hátralévő részében fennáll. A csillapítást a dugattyú lyukain átszivárgó olaj okozza. A lyukméretek kombinációjának, az olaj mennyiségének és az olaj viszkozitásának változtatásával a csillapítás változtatható. A csillapítást nem lehet/nem kell teljesen megszüntetni, mivel akkor a teljesen összenyomott gázrugóban a dugattyú hirtelen szabad mozgása esetén nem lesz csillapítás, és így a dugattyúrúd kinyúlhat a hengerből.
A gázrugók nagynyomású nitrogéngázt tartalmaznak. Ez a gáz nem ég el és nem robban fel, továbbá belélegezve nem mérgező. Semmilyen körülmények között nem szabad megkísérelni a gázrugó szétszerelését vagy újratöltését – ez a nagy nyomás miatt rendkívül veszélyes! Ne dobja tűzbe, ne lyukassza ki, ne zúzza össze és ne horpassza be a gázrugót, valamint ne hegesszen a henger felületén. Ne karcolja meg, fesse át vagy hajlítsa meg a dugattyút.
Soha ne használjon gázrugókat biztonsági eszközként. Ha egy gázrugó meghibásodása személyi sérülést eredményezhet, ennek megakadályozásáról biztonsági eszközzel kell gondoskodni. Másik lehetőségként biztonsági gázrugó is használható. További információkért hívjon minket. Ha a gázrugót tartalmazó szerkezetek a rugó gázvesztése esetén személyi sérülést okozhatnak, a sérülések elkerülése érdekében külön biztonsági eszközt kell alkalmazni. Egyes konstrukciókban a gázrugók zárócsövei használhatók. Ez védi a szerkezetet a gázrugó hirtelen nyomáscsökkenése esetén. Részletek
A gázrugókat lefelé néző dugattyúval kell tárolni és beszerelni, a vízszinteshez képest 45 fokban. Ez igen fontos, mert ezzel a szerelési móddal szavatolható, hogy fennmarad a belső tömítőperselyek olajjal való kenése a gázrugón belül.
Ha a gázrugót vízszintesen vagy a dugattyúrúddal felfelé szerelik be, az olaj kifolyik a tömítésből, ami annak kiszáradásához vezet. Ez idővel károsan befolyásolja a működést, és végül a tömítés szivárgásához vezethet, aminek következtében a gázrugó elveszíti az erejét.
Minden szerelvénynél gondoskodni kell arról, hogy a gázrugó hosszanti, tengelyirányú szabad mozgásán kívül semmilyen oldalirányú hajlító- vagy más erő ne hasson a gázrugóra.
Ha egy gázrugó egy ideje nem mozdul, előfordulhat, hogy fokozott erőfeszítésre van szükség ahhoz, hogy újra mozogni kezdjen. Ez teljesen normális.
Vegye figyelembe azt is, hogy egy 200 N-nél nagyobb rugót általában nem lehet egyszerűen kézzel összenyomni.
Gázrugókkal ellátott szerkezetek esetében javasolt egy ütköző használata annak biztosítása érdekében, hogy a gázrugó ne legyen túlterhelve. Az ütköző megakadályozza a dugattyúd teljes lenyomását. Más szóval, a dugattyúrúd egy részének mindig láthatónak kell lennie. Ez védi a gázrugó tulajdonságait és optimális élettartamot biztosít.
Ha az ajtó fizikailag nagy és/vagy nehéz, javasoljuk, hogy 2 gázrugót használjon a konstrukcióban. Ellenkező esetben fennáll a torzulás veszélye a szerkezetben. Ez korlátozhatja a gázrugó működését és jelentősen lerövidítheti az élettartamot. Sajnálatos helyzetekben akár tönkre is teheti a szerkezetet.
Ha a szerkezetben már két gázrugó van beépítve, akkor mindig javasolt mindkét gázrugó egyidejű cseréje. Egy régi és egy új gázrugó ereje eltérhet, és ez a változás nem kívánt funkcionalitást és rövidebb élettartamot eredményezhet.
Kerülje a dugattyúrúd kenését, mivel a gázrugók választéka nem igényel karbantartást. Lehetőség van a gázrugó gumiharangokkal való védelmére, ha a gázrugót tisztátalan környezetben kell használni.
A gázrugókat 20°C-on töltik fel, ezért a kezdeti erőt 20°C-on mérik.
Az erő 10°C-onként mintegy 3–3,5%-kal nő. Minél hidegebb van, annál gyengébb lesz a gázrugó.
Gázrugóink -30°C és +80°C közötti hőmérsékleten működnek a legjobban. A rugók ezen határértékekhez közeli hőmérsékleten történő használata megváltozott erőhatást eredményez, és a maximális használat nem javasolható.
A gázrugók percenként legfeljebb 5 löket teljesítésére vannak kialakítva 20°C-on. Ha ezt túllépik, a gázrugó belseje felhevül, ami a tömítőperselyek szivárgását eredményezheti.
A gázrugók az idő múlásával kissé veszítenek nyomásukból, összehasonlítva az eredeti nyomással a felszerelésükkor. Akár 10%-os nyomásveszteség is várható.
Mindig a lehető legrövidebb elmozdulást és a lehető legnagyobb hengerátmérőt kell alkalmazni – így növelhető a tartósság. A hosszú vékony gázrugók lényegesen gyengébbek, mint a rövidek és vastagok.